ادامه فشار سناتورهای آمریکایی بر مقام های سعودی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه آمریکا فشارهای تازه ای را علیه عربستان سعودی به خاطر حقوق بشر شروع نموده اند.

ادامه فشار سناتورهای آمریکایی بر مقام های سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی کوشش های جدیدی را برای تحت فشار قراردادن عربستان سعودی به خاطر وضعیت حقوق بشر شروع نموده اند و از مقام های ریاض خواسته اند تا به تعهدات خود برای تامین 750 میلیون دلار یاری به مردم یمن عمل نمایند.

سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه ای برای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ضمن اشاره به وعده ریاض برای اختصاص یاری 750 میلیون دلاری به مردم یمن اعلام نموده اند که عربستان سعودی تنها بخش ناچیزی از این یاری اقتصادی را تامین نموده است.

در این نامه آمده است: سازمان ملل روی این یاری اقتصادی برای تامین منابع مورد احتیاج برای اجرای برنامه های واکسیناسیون، تامین مواد غذایی دارو و سوخت یمن حساب نموده است.

سناتورهای آمریکایی در این نامه افزودند: اگر منابع اقتصادی تا خاتمه اکتبر دریافت نشود، 5 میلیون یمنی در کشوری که با بزرگترین بحران وبا در تاریخ معاصر روبرو است، دسترسی به آب سالم و بهداشتی را از دست خواهند داد.

تجاوز ائتلاف سعودی به یمن یکی از بدترین فجایع انسانی دنیا به شمار می رود. مقام های سازمان ملل از چند کشور به خاطر عدم پایبندی به تعهدات خود در تامین یاری های اقتصادی به یمن انتقاد نموده است.

21 آگوست سازمان ملل هشدار داده است که 22 برنامه امداد و یاری رسانی به یمن متوقف خواهد شد اگر منابع اقتصادی مورد احتیاج تامین نشود.

نامه سناتورهای آمریکایی به رهبری کریس مورفی دموکرات و تاد یانگ جمهوریخواه تنظیم شده است. این دو سناتور از حامیان جدی تشدید فشار ایالات متحده به عربستان سعودی به خاطر وضعیت حقوق بشر و نقش این کشور در تجاوز به یمن به شمار می روند.

بسیاری از جمهوریخواهان نیز از عملکرد ترامپ در عدم برخورد با اقدامات عربستان سعودی و وضعیت حقوق بشر به شدت انتقاد نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 245

به "ادامه فشار سناتورهای آمریکایی بر مقام های سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فشار سناتورهای آمریکایی بر مقام های سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید