احداث بزرگترین کارخانه فراوری فولاد ضدزنگ کشور با مشارکت ایران و چین

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین کارخانه فراوری فولاد ضد زنگ کشور در منطقه ویژه مالی رفسنجان با سرمایه گذاری ایرانی و چینی و اعتبار بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد.

احداث بزرگترین کارخانه فراوری فولاد ضدزنگ کشور با مشارکت ایران و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، احمد انارکی محمدی دوشنبه بیست وپنجم آذر، گفت: اشتغال بحث مهمی در کشور است و دغدغه مسئولان نظام می باشد، بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر بیکار تا سال گذشته در صف اشتغال در کشور داشتیم و سالانه 700 هزار نفر در کشور باید به امر اشتغال گمارده شوند.

وی بیان نمود: بزرگترین کارخانه فولاد ضدزنگ کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران و چین صورت خواهد گرفت که قرارداد ایجاد آن منعقد شده است.

عضو شورای عالی اقتصاد کشور همچنین توضیح داد: با احداث این کارخانه در استان کرمان با ظرفیت 100 هزار تن فولاد ضدزنگ، برای 200 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی می گردد ضمن اینکه به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه کارخانه داران، فراورینمایندگان، کشاورزان و کسانی که تسهیلات بالایی گرفتند الان به دلیل قوانین بانکی، بزرگترین بدهکاران بانکی محسوب می شوند اضافه کرد: قانون بانکداری جدید (حذف سودهای ربوی) جهت حمایت از تسهیلات گیرندگان و بدهکاران بانکی به صحن مجلس شورای اسلامی آمده و اصلاح گردد تا اشخاصی که تا سقف 500 میلیون تومان و به بالا وام گرفتند لااقل بتوانند از این فرصت استفاده نمایند و بر اساس سود اولیه، وام های خود را پرداخت نمایند.

انارکی محمدی بیان نمود: اشخاصی هستند 500 میلیون تومان وام گرفته اند اما الان باید 10 میلیارد تومان پرداخت نمایند و یا کارخانه ها و شرکت های حقوقی 4 میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند و باید 20 میلیارد تومان به بانک پرداخت نمایند که با این قانون جدید بانکداری باید بر اساس سود اولیه تسهیلات خود را پرداخت نمایند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی همچنین به انتقال آب از خلیج فارس تنها پروژه وارداتی آب به کشور اشاره و بیان نمود: ما آب را به شکل های مختلف از جمله روان آب ها و فراوری محصولات کشاورزی به خارج صادر می کنیم ولی انتقال آب از خلیج فارس به ایران برای اولین بار، تنها پروژه وارداتی آب به کشور است.

وی اضافه کرد: سالیانه کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از 17 میلیارد متر مکعب آب از این دریا برداشت می نمایند و ایران از این آب سهمی نداشت، لذا در آینده نزدیک قانون حفظ آب خلیج فارس را تدوین می نمایند و نمی گذارند از این منطقه آب برداشت کنیم که ما در شورای عالی اقتصاد این طرح را عنوان کردیم و خوشبختانه مورد تأیید نهاده شد و در حال حاضر این پروژه با 3 خط لوله در حال اجرا است.

انارکی محمدی ادامه داد: کار نصب اولین آب شیرین کنِ این پروژه تا انتها سال تمام و تست آب شیرین کن آغاز می گردد و سال جاری این آب به سیرجان و 3 ماهه اول سال 99 نیز به رفسنجان و ادامه آب به یزد خواهد رفت.

وی توضیح داد: منابع مالی این پروژه از گل گهر سیرجان، مس سرچشمه رفسنجان و چادرملوی یزد تأمین و پرداخت کردند و بخشی از آن هم به وسیله پیگیری هایی که در کمیسیون مالی پیگیری کردیم مبلغ بیش از 3 هزار میلیارد تومان هم از بانک ها جذب شد.

عضو شورای عالی اقتصاد با اشاره به اینکه اجرای این طرح با هدف استفاده آب در مجتمع مس سرچشمه و دو صنعت دیگر در سیرجان و چادرملوی یزد در حال اجراست بیان نمود: مزایای این طرح این است که ضمن اینکه آب برای معادن مورد استفاده قرار می گیرد؛ ما تعهدی از وزیر نیرو برای اختصاص بخشی از این آب برای مصرف شرب در منطقه رفسنجان و انار گرفتیم زیرا آبی که می آید با ای سی 500 می آید که مهم است لذا این آب برای لزوم برای شرب استفاده گردد همچنین در حوزه شهرک ها نیز از وزیر صمت تعهد گرفتیم که این آب در بحث صنایع و شهرک های صنعتی مورد استفاده گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 455

به "احداث بزرگترین کارخانه فراوری فولاد ضدزنگ کشور با مشارکت ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث بزرگترین کارخانه فراوری فولاد ضدزنگ کشور با مشارکت ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید