احداث اولین جهت قطار سریع السیر زیر آبی در چین

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، چین میخواهد اولین جهت قطار سریع السیر زیر آبی جهان را احداث کند. این پروژه با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد دلار در فاصله سال های 2019 تا 2025 ساخته خواهد شد.

احداث اولین جهت قطار سریع السیر زیر آبی در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

کشور چین به دنبال ساخت اولین راستا قطار سریع السیر زیرآبی جهان است که نینگبو را به جواشان متصل می نماید. نینگبو، یک شهر بندری در جنوب شانگهای است. طرح پیشنهادی این تونل زیرآبی بخشی از برنامه ریلی 77 کیلومتری یانگ-ژو (یانگ اسم مستعار نینگبو است) محسوب می گردد که به منظور توسعه گردشگری در دستور کار واقع شده است. این برنامه با هدف ساخت یک منطقه رفت و آمد در استان ژجیانگ است. مطالعه امکان سنجی خط آهن یانگ-ژو در ماه نوامبر به تایید پکن رسید.

از این 77 کیلومتر راستا ریلی، حدود 70.92 کیلومتر آن به زودی ساخته خواهد شد که 16.2 کیلومتر در زیر دریا واقع شده است. در حال حاضر مسافرت با اتوبوس از هانگژو به جواشان حدود 4.5 ساعت طول می کشد. همین راستا با خودروی شخصی یا تاکسی معادل 2.5 ساعت رانندگی طاقت فرسا است.

هزینه این پروژه، رقمی بالغ بر 25.2 میلیار یوآن یا 3 میلیارد دلار آمریکا خواهد بود و انتظار می رود کار ساخت آن از سال 2019 شروع گردد و در سال 2025 به سرانجام برسد. برای کل این راستا، هفت ایستگاه در نظر گرفته شده است که 4 ایستگاه جدید خواهد بود. تلفیق علم و حمل و نقل، برای صنعت گردشگری و سفر چین اهمیت زیادی دارد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 417

به "احداث اولین جهت قطار سریع السیر زیر آبی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث اولین جهت قطار سریع السیر زیر آبی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید