احتساب اضافه کار کارگران در بازنشستگی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: اضافه کار کارگران در بازنشستگی موثر خواهد بود.

احتساب اضافه کار کارگران در بازنشستگی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، یکی از دغدغه های جامعه کارگری همیشه این بوده است که در طول سنوات خدمتی شان اضافه کاری داشته اند، اما تأمین اجتماعی این اضافه کاری را در حقوق بازنشستگی تأثیر نداده است و این مسئله باعث نگرانی جمعی از کارگران شده است.

طبق قانون، ساعت اشتغال هر کارگر در روز 7 ساعت و 20 دقیقه است که معادل 44 ساعت فعالیت در هفته یا 220 ساعت در ماه است. طبق قانون، هر ماه شمسی، 30 روز است. طبق قانون وزارت تعاون و تامین اجتماعی، محاسبه حقوق فعالیت شاغلان در شب، روز های تعطیل، ماموریت ها، بدی آب و هوا و کسر حقوق بیمه، تابع فرمول هایی در این زمینه است که طبق بخش نامه که چند سال گذشته بود از اضافه کار کارگران حق بیمه کسر می شد. اما با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شد که دیگر از اضافه کار حق بیمه کسر نگردد.

محمدحسن زدا در صفحه شخصی خود در فضای مجازی مطالبی ویدئویی تحت عنوان دانستنی های تامین اجتماعی منتشر می نماید.

وی درباره تاثیر اضافه کار بر حقوق بازنشستگی اظهار کرد: بعضی مردم سوال می نمایند که در طول سنوات خدمتی شان اضافه کاری داشته اند، اما تامین اجتماعی این اضافه کار را در حقوق بازنشستگی تاثیر نداده، علت چیست؟

وی افزود: این تصمیم، تصمیم سازمان تامین اجتماعی نیست و این اتفاق فقط در بخش کارکنان دولت افتاد. اما در قانون برنامه پنجم توسعه ماده قانونی وجود دارد و در آن آمده است که دیگر از اضافه کار حق بیمه کسر نگردد و به تامین اجتماعی پرداخت نگردد. ولی دلیل نمی گردد برای بیمه شدگان تامین اجتماعی که برای سال هایی از حقوقشان حق بیمه بابت اضافه کار کم می شده را جزو حقوق بازنشستگی شان نیاوریم.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی افزود: بخشنامه ای را صادر نموده ایم که فرمول خاصی دارد، بیمه شدگان نگران نباشند بابت آن سال هایی که حق بیمه از اضافه کارشان کسر شده محاسبات انجام و در حقوق بازنشستگی اثرگذار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 630

به "احتساب اضافه کار کارگران در بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتساب اضافه کار کارگران در بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید