آوارگی هزاران پناهجوی افغان در مرز یونان، شروع گشت زنی ناتو برای ممانعت از ورود پناهجویان

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در حالی که کشورهای حوزه بالکان برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک کشورشان تدابیر جدی تر گرفته اند، در چند روز گذشته تعدادی از کشتیهای گشت زنی ناتو نیز برای جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا در آب های ترکیه و یونان فعالیت شان را شروع نموده اند.

آوارگی هزاران پناهجوی افغان در مرز یونان، شروع گشت زنی ناتو برای ممانعت از ورود پناهجویان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از طلوع، در حالی که کشورهای حوزه بالکان برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک کشورشان تدابیر جدی تر گرفته اند، در چند روز گذشته تعدادی از کشتیهای گشت زنی ناتو نیز برای جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا در آب های ترکیه و یونان فعالیت شان را شروع نموده اند.

محمد مهاجر افغانستانی می گوید: چرا نمی گذارند پناهجویان افغان به کشورهای دیگر بروند؟ در سوریه پنج سال است که نبردها در جریان است دارد در حالی که افغانستان سه دهه جنگ را پشت سر گذاشته است. حالا هم در افغانستان جنگ است. چه کسی می گوید که امنیت در افغانستان خوب است؟

ذبیح یکی دیگر از مهاجران افغانستانی نیز می گوید: من تروریست نیستم. من افغان هستم.

بیشتر این مهاجران با دشواریهای زیادی خود را به این بخش از اروپا رسانده اند. روزانه تعدادی از آنها در آبهای ترکیه و یونان غرق می شوند. روز گذشته نیز در اثر واژگون شدن یک قایق تعدادی از این پناهجویان از جمله یک کودک شش ماهه افغانستانی جان باختند.

در همین حال، دفتر سازمان ملل در امور مهاجران نیز از بدتر شدن شرایط مهاجران در این بخش ها خبر داده است.

بابر بلوچ یکی از سخنگویان دفتر سازمان ملل در امور مهاجران در این رابطه می گوید: این موضوع مرگ و زندگی است. اگر کسی می آید و پناهندگی می خواهد باید این موضوع را از راه بررسیها ثابت کند که آیا مورد پشتیبانی قوانین جهانی قرار می گیرد و نه. عمومی بحث کردن کمکی نمی تواند بکند.

این در حالی است که آمارها نشان می دهند که از شروع امسال میلادی تا کنون بیش از 140 هزار نفر وارد کشورهای اروپایی شده اند که بیشترشان شهروندان افغانستانی و سوری هستند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 804

به "آوارگی هزاران پناهجوی افغان در مرز یونان، شروع گشت زنی ناتو برای ممانعت از ورود پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوارگی هزاران پناهجوی افغان در مرز یونان، شروع گشت زنی ناتو برای ممانعت از ورود پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید