آمریکا پناهجویان افغانستان را به اوگاندا می فرستد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دولت اوگاندا اعلام نمود با درخواست آمریکا برای اسکان موقت دو هزار پناهجوی افغان که به علت سلطه طالبان از افغانستان فرار نموده اند، موافقت نموده است.

آمریکا پناهجویان افغانستان را به اوگاندا می فرستد

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، اوگاندا تجربه زیادی در پذیرش پناهجویان متواری از خشونت دارد و هم اکنون بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از سودان جنوبی در این کشور زندگی می نمایند.

استر انیاکان داوینیا، مشاور وزیر مهاجران، آمادگی برای بلایای طبیعی و امداد گفت: آمریکا این درخواست را بیان کرد و یوری موسونی، رییس جمهوری اوگاندا با اسکان موفقت دو هزار پناهجوی افغان موافقت نموده است.

وی اضافه کرد: این افراد به مدت سه ماه در اوگاندا سکونت خواهند داشت و سپس آمریکا آن ها را به جای دیگری خواهد فرستاد. هنوز تعیین نیست چه زمانی پناهجویان افغان وارد اوگاندا خواهند شد. دو کشور آلبانی و کوزوو هم با درخواست آمریکا برا پذیرش موفقت پناهجویان افغان موافقت نموده اند.

از سوی دیگر دولت بنگلادش روز سه شنبه از رد درخواست آمریکا برای اسکان موقت افغان ها در این کشور اطلاع داد.

دیلی استار در این رابطه نوشت: بنگلادش درخواست آمریکا برای پناه دادن موقت به بعضی از مردم افغانستان را رد کرد و گفت بنگلادش با دادن سرپناه به بیش از یک میلیون مسلمان روهینجایی در حال حاضر در یک مشکل عظیم واقع شده است.

ای کی عبدالکلام وزیر امور خارجه بنگلادش گفت: بله، آمریکا از ما درخواست نموده است تا افغان ها را اسکان دهیم. اما ما این درخواست را رد نموده ایم، زیرا تعداد زیادی پناهجوی روهینجا را پذیرفته ایم و با مشکل عظیمی روبرو شده ایم.

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1621

به "آمریکا پناهجویان افغانستان را به اوگاندا می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا پناهجویان افغانستان را به اوگاندا می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید