آمریکا: مذاکرات هسته ای با ریاض با موفقیت به پیش می رود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، وزیر انرژی آمریکا گفت که مذاکرات موفقی با عربستان سعودی در زمینه انرژی هسته ای در حال اجرا است.

آمریکا: مذاکرات هسته ای با ریاض با موفقیت به پیش می رود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر انرژی آمریکا شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از مذاکرات پیروز با عربستان سعودی در زمینه انرژی هسته ای اطلاع داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری العربیه ریک پری وزیر انرژی آمریکا در جریان برگزاری نشستی در شهر ابوظبی در این زمینه گفت، مذاکرات با عربستان در زمینه انرژی هسته ای به پیروزیت پیش می رود.

چندی قبل منابع خبری گزارش دادند عربستان سعودی به عضویت شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درآمده است. (جزئیات بیشتر)

باوجودی که عربستان تاکید می نماید که هدف برنامه هسته ای این کشور مسالمت آمیز است، اما کوشش در ساخت راکتورهای هسته ای با ادعای فراوری برق، مسالمت آمیز بودن آن برنامه و اهداف آن را زیر سئوال می برد. ریاض بارها رقابت خود با ایران در زمینه انرژی هسته ای را آشکار ساخته است. درماه های گذشته نیز رسانه های آمریکایی گزارش هایی مبنی بر این منتشر ساختند که ممکن است ریاض با همدستی دولت آمریکا به سوی ساخت تسلیحات اتمی حرکت کند. (جزئیات بیشتر)

این منبع خبری جزئیات بیشتری از مذاکرات هسته ای واشنگتن و ریاض را منتشر نساخته است.

به گزارش العربیه، وزیر انرژی آمریکا در ادامه گفت که آمریکا هرآنچه که ممکن است انجام داد تا بتواند عرضه جهانی جهانی نفت را آماده نگه دارد.

ریک پری در این باره گفت: ما به سیاست های اوپک اهمیتی نمی دهیم و همه کوشش خود را می کنیم تا یک عرضه جهانی آماده داشته باشیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 423

به "آمریکا: مذاکرات هسته ای با ریاض با موفقیت به پیش می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: مذاکرات هسته ای با ریاض با موفقیت به پیش می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید