آمار سیم کارتهای مسدود شده به دلیل مزاحمت پیامکی اعلام شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی است تاکنون 134 هزار و 145 خط شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.

آمار سیم کارتهای مسدود شده به دلیل مزاحمت پیامکی اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، برای جلوگیری از ارسال پیغامک های تبلیغاتی، راه های مختلفی از جمله استفاده از سامانه #800 که برای ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که به وسیله سامانه های ارسال پیغام کوتاه و با سرشماره های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می شد، ایجاد شد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز سامانه 195 را برای ساماندهی پیغامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شدند، راه اندازی کرد.

مسدود کردن خطوط شخصی پس از این که کسب وکارها با مسدود شدن سرشماره های پیغامکی، به ارسال پیغامک تبلیغاتی با خطوط شخصی اقدام کردند، رخ داد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفت سامانه 195 را برای مقابله با پیغامک های تبلیغاتی که با شماره های شخصی ارسال می شوند، راه اندازی کند.

از سوی دیگر، مسدود کردن سرشماره های شخصی بدون شکایت از طرف کاربران، به وسیله شناسایی رفتار سیم کارت هایی که تنها به ارسال پیغامک های انبوه اقدام می کردند و استفاده های دیگری از جمله تماس و پیغامک نداشتند هم راه دیگری برای جلوگیری از ارسال پیغامک های مزاحم با شماره های شخصی بود. بر این اساس، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از زمان مسدود کردن پیغامک های مزاحم، تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل مزاحمت پیغامکی را اعلام نموده است.

بدین ترتیب، مطابق آمار منتشر شده در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا خاتمه مردادماه امسال، 134 هزار و 145 خط شخصی و سیم کارت که به عنوان سیم کارت های مزاحم ارسال نماینده پیغامک تبلیغاتی شناسایی شدند، مسدود شدند. هم چنین کاربران در صورت مواجهه با پیغامک هایی که اقدام به ارسال پیغامک های تبلیغاتی با شماره شخصی می نمایند، می توانند شماره مورد نظر را به سامانه 195 ارسال نموده تا روند مسدود کردن سیم کارت های مزاحم را تسریع نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 270

به "آمار سیم کارتهای مسدود شده به دلیل مزاحمت پیامکی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار سیم کارتهای مسدود شده به دلیل مزاحمت پیامکی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید