شروع رای گیری انتخابات محلی در روسیه

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رای گیری انتخابات برای 18 استاندار و نمایندگان شوراهای محلی و نیز شماری از نمایندگان دومای روسیه در 83 جمهوری و استان این کشور شروع شد.

شروع رای گیری انتخابات محلی در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

از کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، امروز (یکشنبه) روز اصلی و سوم رای گیری انتخابات سران مناطق، نمایندگان شوراهای محلی و شماری از نمایندگان دومای روسیه است و این انتخابات به استثنای سن پترزبورگ و جمهوری کاباردینو بالکاریا (در منطقه قفقاز شمالی روسیه) در همه مناطق این کشور پهناور جریان دارد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به خاطر شیوع همه گیر ویروس کرونا در این کشور سال جاری تصمیم گرفت انتخابات سران مناطق، نمایندگان شوراهای محلی و دومای روسیه را در سه روز برگزار کند و دو روز نخست (آدینه و شنبه) به صورت رای دادن از راه دور و نیز حضوری بود و امروز نیز فقط با حضور در حوزه های رای گیری برگزار می گردد.

امروز در انتخابات، استانداران 18 استان روسیه برگزیده می شوند.

بر اساس اطلاعات کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، نزدیک به 171 هزار نامزد برای تصدی کرسی های شوراهای محلی و تعدادی از کرسی های دومای روسیه ثبت نام کردند که بیش از 162 هزار نفر تایید شدند و نزدیک به هشت هزار نفر رد صلاحیت شدند.

این افراد برای تصدی بیش از 78 هزار کرسی شوراهای محلی با یکدیگر رقابت می نمایند.

در چهار منطقه روسیه شامل استانهای کورسک، یاروسلاو، پنزا و جمهوری تاتارستان، انتخابات میاندوره ای دومای روسیه برگزار می گردد.

تا به امروز بالاترین میزان حضور مردم در انتخابات شوراهای محلی در استان بلگورود با 40.3 درصد و پایین ترین سطح حضور رای دهندگان به نمایندگان شوراهای محلی در جمهوری کومی گزارش شده است که 16.89 درصد بوده است.

بالاترین میزان حضور مردم در انتخابات استانداران نیز در منطقه خودمختار یهودیان گزارش شده که 66.8 درصد بود و پایین ترین میزان حضور مردم در رای گیری در استان کاستروما بود که 16.12 درصد گزارش شده است.

انتظار می رود رای گیری ساعت 20 یکشنبه به وقت مسکو به سرانجام برسد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1067

به "شروع رای گیری انتخابات محلی در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع رای گیری انتخابات محلی در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید