آرامش بر میدان التحریر بغداد حکمفرما شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در پی کاهش چشمگیر تعداد تظاهرات کنندگان در پایتخت عراق، آرامش بر میدان التحریر واقع در مرکز بغداد حکمفرما شد.

آرامش بر میدان التحریر بغداد حکمفرما شد

از وبلاگ ماری کوری دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با وجود انتشار فراخوان مشکوک در فضای مجازی عراق برای شرکت در اغتشاشات روز سه شنبه، تعداد شرکت نمایندگان به مراتب کمتر از آن چیزی است که برنامه ریزان پیش بینی می کردند.

شبکه خبری آفاق عراق سه شنبه با ارائه گزارشی در این خصوص اطلاع داد که آرامش بر میدان التحریر بغداد و حومه آن حکفرما شده و تعداد معترضان به صورت چشمگیری کاهش پیدا نموده است.

در همین ارتباط، شبکه خبری السومریه گزارش داد که معترضان در اقدامی خرابکارانه، اقدام به آتش زدن لاستیک ها و سطل زباله ها و تخریب اموال عمومی در میدان الوثبه بغداد کردند که نیروهای امدادرسانی پیروز به مهار آتش شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق نیز برای متفرق کردن معترضان، گاز اشک آور شلیک کردند که به دنبال آن، شماری از تظاهرات نمایندگان دچار حالت خفگی شدند.

از روزهای گذشته فراخوانی از منابع نامعلوم مبنی بر اینکه معترضان از چند استان به بغداد بیایند و در میدان التحریر تجمع نمایند، در فضای مجازی منتشر شده است.

بعضی از مقامات عراقی از این فراخوان به عنوان دعوت معترضان به انجام اقدامات آشوبگرانه تعبیر نموده و آن را کار عناصر نفوذی برشمردند.

دیروز (دوشنبه) نیز قیس الخزعلی رهبر جنبش مقاومت عصائب اهل الحق در بیانیه ای، خرابکاری ها در حاشیه اعتراضات را کار نفوذی ها دانست و گفت: خرابکاران که آتش زدن و قتل مردم کار آنهاست، در تظاهرات مسالمت آمیز رخنه نموده اند. راهکار مشکل ایستادن همه مقابل این طرح خرابکارانه و برداشتن نقاب از چهره خرابکاران است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 524

به "آرامش بر میدان التحریر بغداد حکمفرما شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامش بر میدان التحریر بغداد حکمفرما شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید